Inboedelverzekering
Jouw klant heeft heel wat spullen in huis. Klein en groot. Samen zijn ze duizenden euro’s waard. Dat is schrikken als ze opeens vervangen moeten worden. Omdat er bijvoorbeeld brand is geweest, of wateroverlast, of een inbraak.
Waarom een inboedelverzekering?
Met een inboedelverzekering is jouw klant verzekerd voor schade aan alles wat niet vastzit aan het huis. Eigenlijk alles wat jouw klant op kan pakken als hij gaat verhuizen. Bij brand, waterschade of diefstal keert de verzekeraar genoeg geld uit aan jouw klant om nieuwe spullen te kopen.
Dit is wel en niet verzekerd
Wil jouw klant een advies op maat? Extra zaken verzekeren? Neem contact met ons op. Onze experts zorgen er graag voor dat de inboedelverzekering bij jouw klant past. In het onderstaande overzicht kunnen de genoemde dekkingen verschillen per verzekeringsmaatschappij.
Schade aan de spullen van jouw klant door brand of brand bij de buren? Jouw relatie is verzekerd.
Schade door storm? Vanaf windkracht 7 vergoedt de verzekeraar de kosten.
Schade door regen, hagel, sneeuw, smeltwater en terugstromend rioolwater? De spullen van relatie zijn verzekerd.
Is de bliksem ingeslagen? Dit is verzekerd.
Een ontploffing? Klein of groot? De schade is gedekt.
Is er schade aan de spullen van jouw klant door diefstal of inbraak? Dat valt onder de inboedelverzekering. Let op: er moeten wel braaksporen zijn. Schade aan het huis van de klant valt onder de opstalverzekering.
Diefstal of schade? De verzekeraar vergoedt de dagwaarde van antieke spullen, kunst en schilderijen.
Schade of diefstal? De verzekeraar vergoedt sieraden en horloges tot een waarde van € 2.500.
Schade aan instrumenten valt binnen de inboedelverzekering. De hoogte van de uitkering verschilt per verzekeraar.
Stoot jouw klant zelf iets stuk? Dat is meeverzekerd op de inboedelverzekering. Bij een dekking voor alle gevaren. Bij een basis dekking is dit niet verzekerd.
Huurdersbelang is een aanvullende dekking die jouw klant afsluit via de inboedelverzekering. Als huurder hoeft de klant zelf geen opstalverzekering af te sluiten. Maar als jouw klant een tijdje elders woont, wil jouw relatie waarschijnlijk wel het een en ander aanpassen. Nieuwe keukenkastjes bijvoorbeeld of een nieuwe vloer die je aan de grond lijmt (losliggende vloeren zoals kliklaminaat vallen onder de inboedelverzekering).
Stoot jouw klant zelf iets stuk? Dat is niet meeverzekerd op de inboedelverzekering. Jouw klant heeft een aansprakelijkheidsverzekering nodig.
Schade die met opzet is veroorzaakt is niet verzekerd. Schade door roekeloosheid ook niet. Roekeloosheid betekent dat je had kunnen weten dat er een grote kans op schade was.
Vliegt een vogel tegen de ruit en zit er een barst in het raam? Dat is niet verzekerd via de inboedelverzekering. Sluit een glasverzekering af.
Stoot een huisdier iets stuk? Dat is niet meeverzekerd op de inboedelverzekering. Jouw klant heeft een aansprakelijkheidsverzekering nodig.
Niet gedekt is schade door overstromingen, aardbevingen, atoomkernreacties, rellen, opstanden, oorlogen of andere rampen.
Heeft een brand de muren van jouw klant beschadigd? Dat valt niet binnen de dekking van de inboedelverzekering. Daarvoor sluit jouw klant een opstalverzekering af.
Wil jouw klant schade aan of diefstal van mobiele elektronica meeverzekeren bijvoorbeeld laptop, smartphone e.d? Daarvoor sluit jouw klant een extra module af.
Extra modules
Zoekt jouw klant een aanvullende dekking? Kies voor een extra module bij de inboedelverzekering. Laat ons weten wat jouw klant belangrijk vindt. Wij adviseren je graag.
Ramen, ruiten in deuren, de douchecabine, lichtkoepels… Laat jouw klant dit informeren bij de verhuurder, anders valt deze onder de opstalverzekering.
Schade aan spullen buiten de woning verzekert jouw klant met een buitenshuis verzekering. Zo is jouw klant óók buiten verzekerd voor verlies, diefstal of beschadiging van bijvoorbeeld: sportspullen, golfuitrusting of een fotocamera.
Heeft jouw klant een professioneel instrument? Die is vast veel waard. De instrumentenverzekering verzekert het instrument tegen schade en diefstal.
Heeft jouw klant dure sieraden? Waardevolle spullen? De kostbaarhedenverzekering dekt schade en diefstal wereldwijd.
Wateroverlast van de buren
Bij de bovenburen van Marjolein sprong een leiding. Daardoor ‘regende’ het in haar slaapkamer, maar dat zag Marjolein pas toen ze ’s avonds thuiskwam. Via de halogeen spotjes in het plafond droop het water op haar nieuwe matras, de houten commode en het wollen vloerkleed. Ook haar schoenen die ze op de vloer had laten slingeren, kon ze wel weggooien. Gelukkig heeft Marjolein een inboedelverzekering en vergoedt de verzekeraar de schade. - Nicole, Adviseur Particulier
Heb je ook aan deze verzekeringen gedacht voor jouw klant?
Aansprakelijkheidsverzekering
Het kan iedereen gebeuren; soms maakt jouw klant iets stuk van een ander. Een kind laat een tablet kapot vallen, de hond slaat de dure vaas van tafel of er is rode wijn gemorst.
Lees meerOpstalverzekering
Een brand verwoest het woonhuis van jouw klant. Een waterleiding springt. Een ontploffing. De bliksem slaat in. De schade is groot, én kostbaar.
Lees meerReisverzekering
Jij gunt jouw klant een vakantie zonder zorgen. Maar er kan tijdens de reis van alles gebeuren, zoals een gestolen koffer of een familielid die ziek is geworden. Niemand zit te wachten op extra kosten en gedoe.
Lees meerYINCO: jouw verzekeringspartner
Als gevolmachtigd verzekeringsbedrijf van Nederlandse en internationale verzekeraars biedt Yinco verzekeringsoplossingen. Wij zijn dé schakel tussen de verzekeraar en de verzekeringsadviseur. Heb je vragen over een inboedelverzekering voor jouw klant?